О поштењу, мувању и сапунима

Од када сам почела да се интересујем и сама правим природне сапуне, дошла сам у контакт са многим сапунџијама. У Србији, неке сам упознала лично (у природи), неке преко мејла, коментара по блоговима, а неке - по производима. Хоћу рећи, знам их скоро све што, директно што индиректно, преко производа. Поред тога што правим сапуне, ја непрестано испробавам и туђе. Једноставно, ако се за нешто интересујете, морате бити у току. Волим да видим какве људи идеје имају. И купујем од сопствених пара туђе сапуне, јер мислим да сваки труд треба испоштовати.
У Србији постоје две врсте сапунџија - хобисти и тзв. професионалци. Под овим професионалци не подразумевам ниво стручности ни знања, већ просто људе који имају регистрован СЗР.
Генерално за све њих, могу да издвојим три групе сапунџија. Унутар њих има малих варијација, али распознају се по неким главним карактериситкама које их све скупа красе.

Поштени - карактеристика ове групе јесте да радо причају о сапунима, својим али и туђим, као и да су ради да поделе искуства, конструктивне критике, сазнања и томе слично. Ови су наравно, најугроженија врста. Знају доста о занату, али су понајвише скромни, не ударају на сав глас, и често су им производи испод цене коју заслужују да имају.

Фото извор
 Средњаци - најчешће знају колико не знају и шта подваљују, ал' не би да се то баш види, па или не одговарају, ил' се праве да су напрасно изгубили памћење па не знају више ни како се зову а камоли нешто о сапунима, или вас 'ладно игноришу. У писменом или усменом облику, како желите.
фото извор
Муваре - могу бити појединци, али богами и правна лица, нардоски речено - фирме. Главна карактеристика ових јесте да величају само себе, а по свим осталим бесомучно пљују. Ако имају блогове, онда само себе рекламирају, коментар не можете да оставите, а на питања одговарају не вама лично, него пљувачином преко неког медијског средства Најчешће их можете срести на онлајн сајтовима за продају, а поготово се лако препознају по реченицама које почињу (или садрже) са: 'моје природно...бабин рецепт...старински начин....породична традиција....од давнина испробано... поуздано доказано...лидери на тржишту.....органско порекло... ниједан други сапун осим мог.... ' и тако даље. Мислим, јасно вам је колико ја овде желим да останем пристојна, а баш ме сврбуцка да их и ја опишем са којом нашом народском.
Фото извор
О пласману сапуна на српском тржишту, односу цена и квалитета, писала сам и раније овде, овде и овде. Не бих да се понаљам, прочитајте претходне постове, има и пар речи о томе како се борити против несавесних продаваца.


Једна од мојих основих идеја када сам покретала овај блог, била је управо едукација и размена сазнања. Веома ме радују ваша писма, када видим да се умножава она прва гореописана група сапунџија. У том смислу, одлучила сам да отворим нову рубрику на СенМи блогу. Пошто испробавам туђе сапуне, а стало ми је до тога да се сапунџијски занат/уметност прописно вреднује, одлучила сам да вам представим сапуне произвођача које сам лично пробала и за које сматрам да се квалитетом, креативношћу и приступу занат, издвајају. Рубрику сам назвала сапунотека и наћићете је на горњој маргини блога.
Први приказ очекујте у четвртак, а сапуни долазе из Ниша!

Фото извор



4 коментара

  1. Kao prvo, ceo komentar kucan sa mobilnog telefona,je jednim progresnim klikom otisao u nepovrat. Pokusacu da ga otkucam opet,ovog puta sa drugog 'medijuma'.

    Dakle, vec sam svrstala sapundzije u tvoje grupe, a cini me se da je kombinacija druge i trece, najcesca. No, zahvaljujuci prvoj, moze se dobiti mnogo korisnih informacija i saveta. E sad, svaki potrosac ce odluciti prema svojim mogucnostima, afinitetima i 'usmenom' marketingu. Nema druge. Pa zamisli samo sta sve ima u prehrambenoj industriji, pa se roba prodaje,tj.jede. Ali,to su vec druge teme. Doduse, jedno je zajediocko: sve je stvar edukaciije,a to je vec 'Sizifov posao'.

    Drago mi je sto si odlucila da otvoris 'Sapunoteku' , verujem da ce biti prava riznica vrednih komentara i kritika i ne daj da te obeshrabre oni iz trece grupe.
    Jedva cekam da pocnem da citam. Posebno me raduje polazni postanski kod tvog prvog sapuna za 'review', a bicu najsrecnija kad ti posaljem svoj.


    ....Waiting....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. @Majo, u pravu si, ima ovakvih u svim privrednim granama. Kada je kozmetika u pitanju, Srbija je i dalje prilicno 'divlji Zapad'. Ne postoje neke zakonske regulativo ko kako moze da se reklamira, cak i koje reci sme da koristi u opisu proizvoda, zato i dalje prolazi sve i svasta, pa kupci na kraju misle da je 'sve to isto'. A nije.

      Избриши
  2. Ne razumem se u sapune a ni u nabrojane kategorije posebno zato sto spadam, nadam se i tako mislim, u prvu kategoriju. Ali svaka ti cast na hrabrosti i iskrenosti, i da, ima ih u svim poljima. Ne treba covek mnogo da se obazire na takve profile ljudi i da trosi svoju dragocenu energiju. A tvoja sapunoteka bice sigurno extra. Pozzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. @Natasha, hvala na komentaru i podrsci! Kazem i ja sebi da ne treba trositi energiju, a onda uhvatim neke iz one trece kategorije, kako besomucno lazu, kopiraju i moje i tudje proizvode, a onda prodaju kao da je to neki njihom 'izum'. Toga se grozim i ne mogu to da trpim.

      Избриши